Intervju med Jonas Nilsson från Frosting Kommunikationsbyrå som är Official partner till Bünsow Business Growth Forum.
Varför är Bünsow Business Growth Forum ett viktigt event för er att engagera er i?
– För oss som byrå är det viktigt att knyta nya kontakter och vara en del av tillväxten tillsammans med våra kunder. På Bünsow Business Growth Forum får vi detta – och samtidigt en riktigt trevlig dag och kväll. Sundsvall behöver en nationell tillväxtarena.
Vad tycker du om årets tema för Bünsow, ”Gröna möjligheter i Norra Sverige?”
– Bra! Det nya, gröna Norrland håller på att växa fram så temat ligger helt rätt i tiden.
Utifrån årets tema, finns det någon satsning eller talare som du särskilt skulle vilja se gästar Bünsow?
– Eftersom jag arbetar med kommunikation tycker jag det skulle vara intressant att höra om hur något av de större företagen som etablerar sig i Norrland jobbar med kommunikation, både internt och externt. Employer branding, hur hittar man rätt kompetens. Varumärkesarbete, för både företaget och platsen. Och så klart hållbarhetskommunikation.
Ni har inför årets evenemang varit med och uppdaterat kommunikationen kring Bünsow, vilka justeringar har ni gjort?
– Vi har gjort en revidering av den grafiska profilen, små justeringar och tillägg som lyfter helheten. Vi har även byggt ut webbplatsen med nya funktioner och nytt innehåll samt satt upp en ny nyhetsbrevstjänst.
På vilket sätt tycker du att årets upplaga av Bünsow kan vässas för att bli ännu bättre än förra året?
– Mer tid för mingel på dagen, det är ett viktigt inslag i just nätverkandet. Och så måste ljudet från scenen bli bättre den här gången.